مت یوگا

شناسه محصول: نامعلوم دسته: ,
  • دارای سطح آجدار
  • قابلیت شست‌وشو
  • دارای کیف
  • انعطاف پذیری مناسب
  • ساخته شده از فوم EVA
  • مناسب برای تمرین در منزل وباشگاه و محیط بیرون

مقدمه

اگر علاقه‌مند به ورزش یوگا یا در حال انجام آن هستید، احتمالا تاکنون با یکی از ابزارهای این ورزش، یعنی مت یوگا آشنایی دارید. این وسیله باعث می‌شود برخی از حرکات یوگا بهتر انجام شود و فشاری به ورزشکار وارد نشود. به این محصول زیرانداز ورزشی نیز گفته می‌شود. 

تولید مت یوگا، یکی از محصولات مهمی است که توسط شرکت صنعتی بهین آور در دستور کار قرار گرفته است. خوشبختانه در سال های متمادی که این شرکت مشغول تولید انواع محصولات شبیه به مت یوگا است، استقبال از تولیدات باکیفیت این کمپانی بسیار بالا بوده است. شرکت بهین آور علاوه بر تولید مت یوگا، انواع محصولات مشابه را نیز تولید کرده و روانه بازار داخل و خارج کرده‌ است. این کمپانی را می‌توانیم کارخانه تولیدی بدانیم که با بهترین کیفیت به تولید محصولات خاص خود می‌پردازد. نام تجاری محصولات این شرکت را با نام بافوم می‌توانید در بازار بیابید.

مت یوگا چیست و چه کاربردی دارد؟

این زیرانداز ورزشی، نوعی ابزار است که می‌توان از آن برای استفاده در تمرینات این ورزش، بهره برد. در واقع تمرین‌های هوازی و خوابیده موجود در یوگا، باید روی سطحی مناسب و هموار انجام شود. این موضوع به وسیله مت قابل انجام است. استفاده از مت ورزشی یوگا، باعث می‌شود علاوه بر افزایش ایمنی، کیفیت مناسبی در ورزش‌ها و تمارین به وجود بیاید. 

مت یوگا در واقع همان زیراندازهای ورزشی است که به شکل مستطیلی بوده و در ابعاد و رنگ و طرح‌های مختلفی در بازار وجود دارند. جنس مت یوگا هم می‌تواند متفاوت باشد. همچنین ضخامت این زیراندازها هم مختلف هستند. گاهی مت یوگای حوله‌ای نیز در این ورزش استفاده می‌شود که البته جنس آن از فوم نیست. تنوع در جنس مت یوگا باعث شده که گاهی افراد بی‌اطلاع مشورت‌های اشتباه به افراد بدهند.

مزایای استفاده از مت یوگا

مت-یوگا-چیست-و-چه-کاربردی-دارد
  • در پاکیزگی و تمیز بودن لباس‌ها به شخص کمک می‌کند.
  • کیفیت ورزش را افزایش می‌دهد و باعث دلنشین‌تر شدن تمارین می‌شوند.
  • از بروز مصدومیت و حادثه جلوگیری می‌کند. در واقع سطوح نرمی که این تشک‌های مخصوص دارند، باعث شده از هر گونه مصدومیتی که می‌تواند ورزشکار را تهدید کند، از بین رود.

ویژگی های مت یوگای فومی | بهترین مت یوگا

ویژگی-های-مت-یوگا

مت یوگا فومی، دارای ویژگی‌های زیر است: 

  • نرم و سبک وزن بودن: اگر این زیرانداز‌های ورزشی سنگین باشند، می‌توانند باعث بروز حادثه‌هایی شوند که به مصدومیت منجر شود. 
  • کیفیت بالای تولید: این مت‌ها با جدیدترین متد روز دنیا و با استفاده از بهترین متریال ساخته شده و باعث می شوند ورزشکار در حین تمرین، تجربه‌ای لذت بخش داشته باشد.
  • ضخامت و چسبندگی مناسب: اگر میزان چسبندگی مت‌ها از یک مقدار خاصی کمتر یا بیشتر باشد، باعث حرکت نامناسب ورزشکار می‌شود. بنابراین مهم است که مقدار چسبندگی در مت ها به قدری باشد که ورزشکار احساس مناسبی داشته باشد. 

هدف از استفاده تشک یوگا، افزایش دایره حرکتی ورزشکار برای راحتی در انجام حرکات این ورزش است. از مت یوگا می‌توان در ورزش‌های دیگر مثل پیلاتس، فیتنس و ایروبیک نیز استفاده کرد.

زیرانداز یوگای بافوم از بهترین فوم EVA نرم و کاملا بهداشتی در ضخامت 6، 8، 10 میلیمتر و رنگ‌بندی متنوع تولید و عرضه می‌شود. تا علاوه بر این‌که از ورزشکاران در برابر آلودگی‌های محیطی محافظت کند، با ایجاد سطحی نرم، آن‌ها را در انجام صحیح حرکات ورزشی یاری نماید.

انواع مت یوگا و تفاوت های آن ها | انتخاب مت یوگا مناسب

انواع مت یوگا را می‌توانیم به 9 دسته اصلی تقسیم کنیم:

  1. فوم‌های از جنس PVC

    فوم پی وی سی در حقیقت نوعی لاستیک است که در صنعت پتروشیمی تولید می‌شود. قیمت مناسب آن و دسترسی راحت به انواع مت یوگا پی وی سی، باعث شده که استفاده از این نوع مت بیشتر از سایر مدل‌ها باشد. البته عدم تجزیه این تولیدات در محیط‌زیست، خطرهای زیست‌محیطی را دررابطه‌با تولید بیشتر این محصول ایجاد کرده است. این نوع فوم چسبندگی بالایی دارد و همچنین سنگینی و پوسته پوسته‌شدن آنها بعد از گذشت مدتی هم می‌تواند کارایی مت پی وی سی را پایین بیاورد. مورد مهم بعدی اینکه این نوع مت برای افرادی که مبتلا به آلرژی هستند، توصیه نمی‌شود.

  2. فوم‌هایی از جنس EVA

    یکی دیگر از انواع مت یوگا، مت‌هایی از جنس EVA هستند. ایی وی ای، پلیمری سخت با انعطاف‌پذیری بالاست. کشش و مقاومت خوبی دارد، سازگار با محیط‌زیست است و به دلیل قیمت پایینی که دارد جایگزین خوبی به جای لاستیک‌های معمولی، پی وی سی، نمد، پلی اورتان و غیره می‌تواند باشد.

    تولید مت یوگا از جنس ایی وی ای، باعث شده است که مصرف‌کنندگان بتوانند از محصولی سبک، با انعطاف‌پذیری بالا و مقاومت و کشش خوب، استفاده کنند. دوام و ماندگاری این مت‌ها متوسط و کم بوده، ایجاد حساسیت نمی‌کنند و ضد آب هم هستند و بوی بدی هم ندارند. نگران قیمت این محصول هم نباشید. قیمت مناسب و مقرون‌به‌صرفه و همچنین چسبندگی مناسب این محصول از دیگر ویژگی‌های این مت‌هاست. 

  3. فوم‌هایی از جنس TPE

    فوم TPE هم یکی دیگر از انواع مت یوگا هستند. این جنس یکی از بهترین جنس‌ها برای استفاده در یوگا می‌باشد. انعطاف‌پذیری این فوم از مدل ایی وی ای نیز بالاتر است. بسیار سبک، دارای شکل‌پذیری بالا، ضد آب بودن و ماندگاری خوب همگی جزو مشخصه‌های این فوم است. علاوه بر اینها دوستدار محیط‌زیست بوده و ایجاد آلرژی نمی‌کند. قیمت آن نیز بسیار مقرون‌به‌صرفه است. 

  4. فوم‌هایی از جنس TP

    این نوع فوم از نظر جنس چیزی بین فوم EVA و TPE است. از نظر قیمتی مانند ایی وی ای است اما از نظر کیفیت و ماندگاری شبیه به TPE است. تمامی خصوصیات و ویژگی‌های مثبت TPE را در این نوع مت هم می‌توانید پیدا کنید. 

  5. فوم‌هایی از جنس PU

    لاستیک‌هایی با مواد صددرصد طبیعی هستند. در آنها ترکیب شیمیایی وجود ندارد. کاملا سازگار با محیط‌زیست هستند. البته قیمت بالایی دارند، سنگین هستند و دوام طولانی نیز دارند.

  6. فوم PER

    تولید مت یوگا از جنس PER، در ایران صورت نمی‌گیرد. واردات آن هم انجام نمی‌شود. از نظر خصوصیات شبیه به پی وی سی است اما سمیت کمتری دارد.

  7. فوم NBR

    فوم NBR از انواع مت یوگا می‌تواند باشد اما بیشتر در ورزشهایی مانند پیلاتس و ایروبیک استفاده می‌شود. این فوم در برابر مواد روغنی، نمکی، صابونی و اشعه یو وی و بسیاری حلال‌ها مقاومت بالایی دارد. اگر وزن بالایی دارید و یا دچار مصدومیت در بخشی از بدن خود هستید این نوع مت به شما توصیه می‌شود.

  8. فوم‌هایی از جنس PU

    لاستیک‌هایی با مواد صددرصد طبیعی هستند. در آنها ترکیب شیمیایی وجود ندارد. کاملا سازگار با محیط‌زیست هستند. البته قیمت بالایی دارند، سنگین هستند و دوام طولانی نیز دارند.

  9. فوم نخی

    از انواع مت یوگا که کاملا از مواد طبیعی ساخته شده، فوم نخی است. ویژگی‌های این فوم‌ها هم مانند PU می‌باشد.

بهترین قیمت زیرانداز ورزشی برای یوگا | تولیدی مت یوگا

بهترین-قیمت-زیرانداز-ورزشی

یکی از مهم ترین نکات در زمینه خرید مت یوگا، این است که قیمت را فدای کیفیت نکنید. در بازار، مت‌های یوگا با قیمت‌های مختلفی وجود دارد. مت با کیفیت، با قیمت پایینی تولید نمی‌شود و باید برای خرید این محصول، هزینه‌ی مناسبی پرداخت کرد. اگر هزینه‌ای مناسب برای چنین زیرانداز های ورزشی کنار بگذارید، می‌توانید تا سال ها از آن استفاده و از هزینه کردن مجدد، خودداری کرد. این موضوع علاوه بر کاهش هزینه‌ها در بلند مدت، باعث استفاده از ابزار با کیفیت نیز می‌شود. 

راهنمای خرید مت یوگا | تولیدکننده زیرانداز یوگا

اگر قصد خرید مت یوگا را دارید، اما تازه‌کار هستید، حتما لازم است نکاتی را قبل از خرید به خاطر بسپارید. قبلا هم گفته شده که تولید مت یوگا( تولیدکننده زیرانداز یوگا) در شرکت بهین آور با نام تجاری با‌فوم، با بهترین کیفیت و متریال صورت می‌گیرد. تجربه این کارخانه به عنوان بزرگترین تولیدکننده فوم‌های ورزشی در ایران بیشتر از ربع قرن است. برای خرید مت یوگا این کمپانی این نکات را به شما پیشنهاد می‌کند:

  • در خرید انواع مت یوگا به فرم بدن خود توجه کافی داشته باشید. مثلا تشک‌های ضخیم‌‎تر برای افرادی که ناراحتی مفصلی دارند، بهتر است. ابعاد یوگا را با توجه به قدتان انتخاب کنید.
  • در خرید مت حتما به نوع یوگایی که می‌خواهید انجام دهید، توجه داشته باشید. (یوگا انواع مختلفی می‌تواند داشته باشد)
  • اگر قرار است مت یوگا را جابه‌جا کنید، بهتر است وزن آن را حتما در نظر بگیرید. اگر در خانه یوگا می‌کنید نگرانی از این بابت نخواهید داشت.

خرید تشک یوگا | چرا باید مت یوگا(زیرانداز ورزشی) بخریم؟

خرید-تشک-یوگا
  • جلوگیری از لیز خوردن: یکی از مهم‌ترین نکات در حین انجام دادن تمرینات یوگا، این است که ورزشکار از سطح مت لیز نخورد. نخستین موضوع قابل بررسی در هنگام  خرید وسایل یوگا، میزان چسبندگی مت است.
  • جلوگیری از آسیب دیدگی: بررسی سطح مت و فوم‌های به کار رفته در آن است. همچنین سبک بودن نیز بسیار حائز اهمیت است و باید یک مت مناسب تهیه شود که از ضخامت مناسب و وزنی سبک بهره‌مند باشد.

خرید مت یوگا عمده | پخش عمده زیرانداز ورزشی

یکی از بزرگترین تولیدکنندپان زیراندازیوگا در ایران شرکت بافوم است. شما می‌توانید خرید مت یوگا عمده از این کارخانه داشته باشید و با قیمت مناسبت‌تری مت یوگای خود را تهیه کنید. همچنین اگر باشگاه دارید و یا تجهیزات لوازم ورزشی می‌فروشید، این کمپانی آماده برای ارائه خدمات به صورت خرید عمده به شما عزیزان نیز هست. متریال خوب و باکیفیت که در این کارخانه تولیدی استفاده می‌شود و دستگاههای برش به‌روز باعث شده‌اند تا تنوع بی‌نظیری در محصولات این کارخانه مشاهده کنید.

این شرکت سال‌ها در زمینه  پخش عمده زیرانداز ورزشی فعال است. شما می‌توانید جهت سفارش خرید مت یوگای عمده، با مشاوران ما در شرکت از راه‌های زیر در ارتباط باشید. ضمنا اگر هنوز هم نیاز به راهنمای خرید مت یوگا دارید، حتمن قبل خرید این صفحه را ببینید. 

خرید مت یوگا بصورت تکی

همانطور که در بالا اشاره شد، مت یوگا یکی از تجهیزات پرطرفدار در رشته‌ی یوگا و … است. در صورتی‌که نیاز به خرید مت یوگا بصورت تکی دارید، می‌توانید با کارشناسان ما در ارتباط باشید. 

رنگ

زرد, آبی, سبز, طوسی, قرمز, مشکی

ابعاد

180cmx60cm

ضخامت

10mm, 6mm, 8mm