مت یوگا | زیرانداز یوگا

تشک کمپینگ فومی

زمان مطالعه: اندک

تشک سفر و کمپینگ با فوم

کمپینگ یک فعالیت هیجان انگیز در فضای باز است، اما برای لذت بردن از آن، اطمینان از داشتن یک خواب خوب در شب ضروری است. یک تشک کمپینگ خوب قابل حمل و سبک است و هر جا که تصمیم به راه اندازی کمپ داشته باشید راه حلی برای خواب راحت ارائه می دهد.

تشک کمپینگ فومی

انواع تشک‌ کمپینگ

طیف وسیعی از تشک های کمپینگ در بازار وجود دارد که همگی با ضخامت‌ها، اندازه‌ها و مواد مختلف ساخته شده‌اند. رایج‌ترین آنها عبارتند از تشک‌های بادی، تشک‌های فومی.

  1. تشک‌های بادی برای کسانی که به دنبال کمپ روی سطوح نسبتا صاف و نرم، مانند چمن هستند، مناسب است. نصب، بسته‌بندی و باد کردن آنها بسیار آسان است و به دلیل وزن سبک و جمع و جور بودن، انتخاب خوبی برای سفر با کوله پشتی هستند و تعدادی پمپ داخلی برای باد کردن راحت دارند.
  2. تشک‌های فومی انتخابی قابل اعتماد و بادوام هستند و برای طیف وسیعی از زمین‌ها از جمله سطوح سخت‌تر مناسب هستند. سبک وزن، آسان برای بسته بندی و مقرون به صرفه هستند و می توان آنها را با استفاده از ابزار برش به اندازه مورد نظر سفارش داد.

از طرف دیگر، تخت‌های کمپینگ، تخت‌های مرتفعی هستند که فرد خواب را از روی زمین بلند می‌کند. اگرچه معمولاً راحت‌تر از سایر گزینه‌ها هستند، اما حجیم‌تر و سنگین‌تر هستند و حمل و نقل آن‌ چنان آسان نیست.

ضخامت تشک کمپینگ چقدر باید باشد؟

تشک کمپینگ ضد آب

بهترین تشک‌های کمپینگ معمولا بین 5 تا 7 سانتی‌متر ضخامت دارند و تشک‌های فومی با این مشخصات انتخابی محبوب برای کمپینگ‌ها هستند. این تشک ضخیم‌تر، نرم‌تر، انعطاف‌پذیر و عایق بهتری ایجاد می‌کند و بنابراین گرم‌تر و راحت‌تر خواهد بود. با این حال، یک تشک فوم  EVA(مت یا زیر انداز بافوم ) سلول بسته نازک‌تر، قابل حمل‌تر و سبک‌تر خواهد بود، اما احتمالاً راحتی تشک 5 تا 7 سانتی را نخواهد داشت.

آیا تشک‌های فومی برای کمپینگ خوب هستند؟

تشک‌های فومی (زیراندازهای بافوم ) با توجه به دوام و مقرون به صرفه بودن، همچنین سبک بودن و قابل حمل بودن، انتخابی محبوب برای کمپینگ‌ها هستند. حمل آن‌ها در صورت پیچیدن آسان است و همچنین می‌توانند در برابر زمین‌های ناهموار و شرایط آب و هوایی سخت مقاومت کنند.

به طور مشابه، تشک‌های فومی(زیراندازهای بافوم) را می‌توان به راحتی و و با قیمت  مناسب سفارش داد. برخی‌ها زیرانداز‌های نرم‌تر را ترجیح می‌دهند در حالی که برخی دیگر زیراندازهای سفت‌تر را ترجیح می دهند. همچنین در بافوم می‌توان دو نوع فوم یا چگالی را برای مطابقت با نیاز خود ترکیب کنید.

قبل از خرید تشک کمپینگ به چه نکاتی توجه کنم؟

قبل از خرید تشک کمپینگ، باید موارد زیر را به طور کامل در نظر بگیرید تا مطمئن شوید که محصول مناسب خود را انتخاب کرده‌اید. اول از همه اندازه است، آیا تشک شما باید در چادر خاصی قرار بگیرد و آیا بر روی کوله پشتی قرار خواهد گرفت؟ اطمینان از طول و عرض صحیح تشک (زیرانداز بافوم ) در اینجا مهم خواهد بود. این مورد برای وزن نیز صدق می کند، اگر در حال حرکت هستید، زیرانداز سبک وزن را انتخاب کنید.

به همین ترتیب، شما باید سطح عایق مت یا زیرانداز را هم مورد نظر خود قرار داده و دوام کلی آن را در نظر بگیرید. کمپینگ در زمین‌های ناهموار یا در هوای سرد به زیراندازهای ضخیم تر و عایق‌بندی شده یا متالایز نیاز دارد تا از شما در برابر عوامل مختلف محافظت کند. ضخامت کلی و جنس زیرانداز در نهایت بر راحتی پیشنهادی آن تأثیر می‌گذارد، بنابراین مطمئن شوید که نرمی و انعطاف‌پذیری و تکیه‌گاه صحیح را برای وزن و شکل بدن خود انتخاب کرده‌اید.

  • در بافوم مت‌ها یا زیر اندازهای با ابعاد 60*180 سانتی‌متر در ضخامت های 6 و 8 و10 میل تولید می‌شود .

مقالات مرتبط با این مطلب

دیدگاه و نظرات کاربران
هنوز نظری ثبت نشده است

شما اولین نفری باشید که برای این مطلب دیدگاه ثبت می‌کنید

فرم ثبت دیدگاه