کفپوش تاتامی فدراسیونی

کفپوش اتاق کودک

زمان مطالعه: اندک

معرفی انواع کفپوش اتاق کودک

نوع کفپوشی که برای اتاق خواب کودک انتخاب می‌کنید، تصمیم بسیار مهمی برای شما و خانواده‌تان است و عوامل زیادی قبل از تصمیم‌گیری در آن نقش دارند. خوشبختانه ما در بافوم می‌توانیم تمام پاسخ‌های مورد نیاز شما را پاسخ دهیم، تا بتوانید در انتخاب درست مطمئن باشید.

برای اینکه کودک یا فرزندان شما بیشترین استفاده را از اتاق خواب خود ببرند، کفپوش باید دارای ویژگی‌های زیر باشد:

  • نرم و راحت باشد
  • آسان تمیز شود
  • در صورت امکان عایق صدا باشد
  • بادوام

بنابراین با در نظر گرفتن این فاکتورها، در این مقاله 5 انتخاب مناسب برای کفپوش اتاق خواب کودکان شما آورده شده است.

1.فرش

فرش

یکی از محبوب‌ترین و پرمصرف‌ترین انتخاب‌های والدین برای کفپوش اتاق‌خواب فرزندانشان، فرش است. از آنجایی که فرش نرم است و به عنوان یک بالشتک ایمنی و این حالت به هنگام زمین خوردن و افتادن عمل کرده و حالت بالشتک از صدمات وارده به فرزندتان جلوگیری می‌کند و همچنین فرش به عنوان یک عایق صدا برای اتاق کودک کار می‌کند و هر گونه سر و صدای ایجاد شده در حین سرگرمی‌ها، بازی‌ها، پریدن و بازی کودکان را کاهش می‌دهد.اما به خاطر داشته باشیددر صورتی که کودک خوراکی ونوشیدنی ها و رنگ‌های بازی خود را روی فرش ریخت ، که تمیز کردن فرش‌ها دشوار است .

2.کفپوش چوب پنبه ای

کفپوش چوب پنبه ای

شاید برای شما انتخاب غیرمعمولی باشد و یا حتی ممکن است تعجب کنید، اما کفپوش چوب پنبه‌ای در واقع یک گزینه عالی برای کفپوش برای اتاق خواب کودکان است. کفپوش‌های چوب پنبه‌ای که به طور طبیعی نرم و راحت هستند، می‌توانند فشار و ضربه را جذب کنند که یک مزیت ایمنی اضافی برای کودکان می‌باشد، که ممکن است مستعد سقوط و انداختن اشیاء شکستنی ظریف باشند.کفپوش چوب پنبه‌ای مواد آلرژی‌زا، کثیفی، گرد و غبار و باکتری‌ها را دفع می‌کنند و به عنوان یک محصول طبیعی، چوب پنبه انتخابی عالی برای خانه‌هایی است که به حفاظت از محیط زیست اهمیت می‌دهند،از معایب کفپوش چوب پنبه ای می توان به محدود بودن طیف رنگی آن و در اثر اصابت اشیا نوک تیز کفپوش سوراخ شده و علاوه بر از دست رفتن زیبایی آن ، سوراخ به وجود آمده محل رشد باکتری و گرد و غبار و کثیفی می شود.

3.کفپوش لاستیکی (گرانولی)

کفپوش گرانولی

کفپوش گرانولی یک نوع کفپوش است که از چندین لایه شامل مواد مختلفی مانند لاستیک، گرانول‌های کائوچو، رزین و … ساخته می‌شود. این گرانول‌ها معمولاً از پوسته لاستیکی تایرهای بازیافتی تهیه می‌شوند. با ترکیب این مواد، یک سطح نرم و انعطاف‌پذیر با خواص جذب ضربه و مقاومت در برابر سایش و خوردگی ایجاد می‌شود  کفپوش لاستیکی که معمولاً در پارک ها و  زمین‌های بازی و مکان‌های سر باز  استفاده می‌شود، به دلیل توانایی آن در ایجاد بالشتک و فرود نرم برای سقوط، راحت، بادوام و انتخاب خوبی برای فضای بازی کودکان است، از جمله معایب کفپوش گرانولی برای داخل اتاق کودک می توان به  عدم عایق حرارتی و مانع هدررفت دما از کف نمی شود و اغلب در رنگ های تیره مانند مشکی و سورمه ای تولید می شود و رنگ های روشن آن سفارشی و گران تر می باشدو کفپوش تازه تولید شده و نو تا مدتی بوی لاستیک می دهد.

4.کفپوش فومی

کفپوش-مهد-کودک-طرح-میوه-بافوم

کفپوش فومی برای بسیاری از والدین جذابیت بیشتری دارد. ارزان، با کیفیت، مقاوم در برابر آب و لکه است. نگهداری کم هزینه و مقاوم در برابر خراش و سایش و دارای خاصیت ضربه پذیری آن را به انتخاب خوبی برای اتاق خواب کودک شما تبدیل کرده است کفپوش فومی جزو یکی از پرفروش‌ترین محصولات فومی است از  جمله  مهم‌ترین مزایای استفاده از کفپوش‌های اتاق کودک به شرح ذیل می باشند :

  1. سبک بودن: وزن پایین و سبک این کفپوش‌ها باعث می شود حتی کودکان هم بتوانند آن ها را جابه جا کنند.
  2. نصب آسان: نصب کفپوش فومی بسیار آسان است به طوری که بدون نیاز به نصاب می توانید کفپوش ها را کنار هم بچینید و به صورت پازل کنار هم قرار دهید.
  3. بدون نیاز به زیرسازیاین کفپوش نیازی به زیرسازی برای نصب ندارد و بر روی هر سطحی می تواند نصب شود. فقط کافی است قبل از نصب سطح زمین را تمیز کنید.
  4. ضخامت متنوعضخامت مختلف به شما این امکان را می دهد که با توجه به محیط مورد استفاده ضخامت مناسب آن محیط را تهیه کنید که همین امر می تواند هزینه ی خرید را کاهش دهد.
  5. طراحی دلخواه کف :با توجه به رنگبندی متنوعی که این کفپوش دارد می توانید طراحی مختلف و مطابق با سلیقه ی خودتان انجام دهید.
  6. هزینه ی تعمیر پاییندر صورت خراب شدن قطعه ای از کفپوش به راحتی می توانید فقط همان یک قطعه را تعویض کنید.
  7. قیمت مناسب: قیمت کف پوش فومی در کنار مزایای بالا نسبت به سایر کفپوش ها بسیار مناسب تر است.
  8. قابل شستشو بودن : از آنجایی که این کفپوش‌ها ارتباط مستقیمی با کودکان دارند بنابراین در هنگام شستن آنها باید بسیار دقت کنید که هیچ آسیبی به کودکان وارد نشود.پیش از تمیز کردن باید دقت کنید که با استفاده از یک جاروبرقی تمامی گرد و خاک موجود بر روی کفپوش را از بین ببرید.سپس با یک شوینده معمولی و یک اسفنج کفپوش‌ها را تمیز کنید. استفاده از انواع شوینده‌های قوی اسیدی و سفید کننده برای شستشوی کفپوش‌ها ممنوع است و در آخر اینکه به هیچ وجه از بخارشوی و خشک کننده برای تمیز کردن کفپوش‌ها استفاده نکنید.

این کفپوش ها را در طرح های سیرک و اشکال و حیوانات و میوه ، الفبای لاتین و اعداد انگلیسی در بافوم قابل سفارش می باشد.

5.کفپوش فومی لمینت شده با پارچه مخمل ( کفپوش پارچه‌ای )

کفپوش مخملی

کفپوش های پارچه ای یا کفپوش مخملی زیر مجموعه ای از کفپوش های پازلی فومی هستند با این تفاوت که یک لایه پارچه مخملی به کفپوش فومی لمینت شده و بافت این پازل‌ها بسیار نرم است. این کفپوش ها نیز در رنگبندی مختلفی تولید می‌شوند و امکان استفاده از آن‌ها در هر مکانی وجود دارد، کفپوش پارچه ای  دارای نرمی و برگشت پذیری خاصی است که سایر کفپوش های سخت ، فاقد آن هستند .

مهمترین ویژگی کفپوش های پارچه ای به شرح ذیل می باشد :

  • مواد اولیه مرغوب: ساخته شده از فوم EVA است ، این کفپوش دارای خاصیت غیر لغزنده مخصوصاً برای راه رفتن است. دارای حالت کرکی و نرم و راحت است ، و به عنوان عایق صدا و سرما و گرما برای کف اتاق کودک است .
  • نصب آسان: این کفپوش مانند کفپوش های فومی بافوم نصب بسیار آسان است به طوری که بدون نیاز به نصاب می توانید کفپوش ها را کنار هم بچینید و به صورت پازل کنار هم قرار دهید.
  • بدون نیاز به زیرسازیاین کفپوش نیز مانند کفپوش های فومی بافوم نیازی به زیرسازی برای نصب ندارد و بر روی هر سطحی می تواند نصب شود. فقط کافی است قبل از نصب سطح زمین را تمیز کنید.
  • ضخامت متنوعضخامت مختلف به شما این امکان را می دهد که با توجه به محیط مورد استفاده ضخامت مناسب آن محیط را تهیه کنید که همین امر می تواند هزینه ی خرید را کاهش دهد.
  • طراحی دلخواه کفبا توجه به رنگبندی متنوعی که این کفپوش دارد می توانید رنگ و طراح ومطابق با سلیقه ی خودتان انتخاب و خریداری نماید .

کفپوش های فومی و کفپوش های پارچه ای محافظ بسیار مناسب و عالی برای کف  ساختمان است و فضای خانه را زیباتر و ایمن تر برای کودک شما می کنند. و کفپوش ایده آل برای خانه، اتاق های ابزار، اتاق خواب، سالن بازی، اتاق بازی و…. همچنین می توان از آن برای تزئین اتاق خواب کودک در خانه و بسیاری از موارد دیگر برای افزودن رنگ به محیط کار یا منزل شما می باشد.

بنابراین،  گزینه های  4 و 5  کفپوش فوق العاده و ایمن برای اتاق خواب فرزندان شما وجود دارد.

اگر سؤالی دارید یا می خواهید اطلاعات بیشتری در مورد انواع کفپوش های فومی مناسب اتاق کودک خود داشته باشید، لطفاً همین امروز با بافوم تماس بگیرید.

مقالات مرتبط با این مطلب

دیدگاه و نظرات کاربران
هنوز نظری ثبت نشده است

شما اولین نفری باشید که برای این مطلب دیدگاه ثبت می‌کنید

فرم ثبت دیدگاه